pátek 1. října 2010

Welcome to the hotel California!

Po první zastávce v Californii jsme nějak ztratili kontakt s okolním světem, tak jenom tak v krátkosti:-)

Po Death Valley jsme navštívili Sequoia National Park. A musím říct, že to byla velmi příjemná změna! Vstali jsme v 6:30 a v 9:30 jsme již byli na místě. Vedro tlumil chládek od obřích sekvojí, takže pohoda. Ve Visitor Centru nám řekli, že právě probíha oprava silnice a že auta se pouštějí pouze v celou hodinu...takže jsme museli čekat, protože na desátou bychom to už nestihli. Ale stejně jsme stihli vidět všechno, co jsme chtěli - vyhlídku Muro Rock, projet pod spadlou sekvojí a vyfotit si největší (nikoliv nejvyšší, pozor:-)) strom na světě - General Sherman. Dozvěděli jsme se, že do výšky už neroste, pouze do šířky. A právě u něj jsme potkali naše známé z Yellowstonu! Svět je fakt malej. Petr a Markétou pracovali přes léto u Jezera a odjížděli asi pět dní po nás. Jsme rádi, že jsme se s nima měli možnost ještě jednou vyfotit a pokecat.

Naším posledním Národním parkem byl Yosemite. Ze Sequoie jsme vyrazili kolem čtvrté hodiny a do Yosemitu přijeli v osm, to už byla tma jako v pytli. Dojeli jsme tedy do prvního kempu, který jsme potkali (Wawona) a se štěstím našli jedno z posledních volných míst. Když jsme stavěli stan, přišel se nás zeptat jeden kluk z Californie zeptat, jestli by si s náma nemoh naše místo rozdělit a to samé udělali ještě dva Češi, co tu byli taky na Work and Travel. Místa tam bylo dost, takže to nebyl problém. Cenu za kemp jsme si rozdělili, takže jsme tu noc spali skoro zadarmo:-)) V Yosemitech jsme chtěli udělat Half Dome, ale netroufli jsme si to bez návštěvy Visitor Centra, které ale otevíralo až v devět. I když jsme již před devátou stepovali před vchodem, tak nám bohužel sdělili, že bychom to na vrchol určitě už nestihli...není to ani tak moc o náročnosti, ale o tom, že je tam strašně moc lidí a čekají se fronty. Na vrchol se totiž leze po lanech, která jsou společná pro směr nahoru i dolů. Rozhodli jsme se udělat místní Lower and Upper Falls (Vernal a Nevada Falls). A rozhodně to stálo za to, lidí sice mraky, ale fakt nádhera. Byl to krátký výlet, ale horko a přibývající únava nás zpomalovaly, takže nám to trvalo skoro celý den. Další noc jsme strávili přímo v Yosemite Valley a druhý den jsme udělali jen krátký výlet k hoře El Capitan, dojeli zpět k autu Shuttlem (v parku opět zadarmo) a kolem druhé hodiny vyrazili směr San Francisco!

V SF jsme měli domluvené dvě noci u kamarádky z Yellowstonu. Nebydlí sice přímo v SF, ale v Oaklandu, ale stále ještě máme auto, takže pro nás není problém přejet most, zaplatit šest dolarů za vstup do San Francisca a zaparkovat přímo před molem 35, ze kterého odjíží loď na Alcatraz. Ráno bylo ještě vše zahaleno v mlze a hrozná zima, přes den se alespoň na chvíli vyjasnilo, takže jsme pořídili i docela pěkné fotky. Návštěva Alcatrazu se rozhodně vyplatila, bylo to fakt zajímavý...a občas i děsivý. Odpoledne jsme prošli centrum (Fisherman's Wharf, Lombard Street) a kolem čtvrté vyrazili na Golden Gate Bridge, který byl samozřejmě celý v mlze. Nějaké foky ale máme, takže super!:-) Večer jsme odvezli Lukáše na letiště, takže už jsme jenom dva.

Dnes nás už toho moc nečeká, ještě si s Markétkou projdeme pár míst v centru (nevíme ještě co:-) a když bude lepší počasí, pojedem se podívat na Golden Gate. Uvidíme. Do sedmi večer musíme vrátit auto a pak už budeme čekat na letišti na náš let do New Yorku, který odlétá 23:30 místního času. Držte nám palce:-)